دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
دادگاه علنی

حوزه/ رئیس کل دادگستری استانَ سمنان از برگزاری ۱۶ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی استان از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۴ مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری گفت: دادگستری استان سمنان استفاده از ظرفیت‌های جدید فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مسیر تسریع و تسهیل دادرسی الکترونیک برخط را به صورت جدی پیگیری و مورد بهره برداری قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا مسئولان حوزه‌های قضایی سراسر استان مکلف هستند؛ برگزاری دادگاه علنی برخط را از شعب حقوقی و کیفری و دادگاه‌های صلح پیگیری کرده و این دویست و نود ونهمین (۲۹۹) دادگاه‌های علنی برخط است که در هفته جاری در استان سمنان برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در روز شنبه ۲۱ مهر ماه سال جاری دادگاه علنی برخط، در شعبه چهارم دادگاه عمومی حقوقی شاهرود در ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه صبح با موضوع مطالبه وجه و همچنین تعداد ۵ دادگاه علنی برخط در شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی شاهرود در ساعات ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۲:۳۰ با موضوعات مطالبه خسارت، اعسار از هزینه دادرسی و مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم به برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اکبری در ادامه ضمن اشاره به برگزاری ۳ دادگاه علنی برخط دیگر در استان در روز یکشنبه ۲۲ مهرماه اظهار کرد: از ساعات ۹ و ۱۰ صبح در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی گرمسار با موضوعات مطالبه وجه و الزام به ایفای تعهد، مطالبه دیه و از ساعت ۱۲ در شعبه چهارم دادگاه عمومی حقوقی شاهرود با موضوع مطالبه خسارت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه ۲۳ مهرماه تعداد ۴ دادگاه علنی بر خط دیگر در شهرستان شاهرود اعم از ۲ دادگاه علنی بر خط در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی آن شهرستان در ساعات ۸:۴۵، ۹:۴۵ با موضوعات مطالبه سفته و مطالبه چک و همچنین در شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شاهرود در ساعت ۱۱ با موضوع رفع ممانعت از حق و در شعبه چهارم دادگاه عمومی حقوقی آن شهرستان در ساعت ۱۲ با موضوع استرداد لاشه چک برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در روز سه شنبه ۲۴ مهرماه ۲ دادگاه علنی بر خط در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی شاهرود با موضوعات مطالبه سفته و مطالبه وجه و خسارت تاخیر تأدیه در ساعات ۸:۴۵ و ۹:۴۵ و در شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی آن شهرستان در ساعت ۱۱ با موضوع اثبات صحت صلح نامه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه وجود دارد و با زیر ساخت‌های مطمئن و مناسبی که در قوه قضاییه راه اندازی شده است نیاز به حضور فیزیکی نیست.

رئیس کل دادگستری استان سمنان برگزاری دادگاه علنی برخط را از موارد اشاره شده در اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری دانست و افزود: افزایش دانش حقوقی مردم ضرورت دارد و علاقمندان به مباحث حقوقی و قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند به صورت برخط و از طریق نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/edu-semnan ۱ و وارد کردن شناسه کاربری user-semnan و رمز عبور۱۲۳۴ در این دادگاه علنی حضور یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha